... a zasa preskakujem kaluže

07.09.2020 13:59

Máme za sebou veľmi ťažké obdobie. Nemyslím len na situáciu súvisiacu s COVID-19 a dopadom na náš žvot, ale aj na predchádzajúce mesiace spojené s následkami Brixiho "úrazu". 

Začiatkom mája Brixi absolvoval operáciu pravej nohy, presnejšie pretrhnutého skríženého predného väzu kolena.

Bolo to, hlavne pre Brixiho, veľmi  zložité a ťažké obdobie, ešte stále ho bolela operovaná pravá noha a ľavá noha sa "kazila" stále viac. Takže len čo boli vybraté stehy (teda zvyšky stehov), už som dohadovala termín operácie druhej nohy. Prvé dni po druhej operácii Brixi temer nechodil, venčila som ho s osuškou pod bruchom, čím som mu nadvihovala zadnú časť tela.

Akú som mala radosť, keď Brixi prešiel okolo nášho bloku po vlastných !! Trvalo to dlho, ale šiel. Tešila som sa z každej maličkosti, ktorou urobil Brixi pokrok. A potom začali rehabilitácie, najprv laserom, potom chodenie v hydromasážnej vani. 

Som vďačná kolektívu kliniky WetPetu, kde sa psíkom aj napriek koronakríze venovali. Ešte v auguste absolvoval Dornovu terapiu, masáž mu veľmi pomohla. Zároveň si vždy vo WetPete požiadam o analýzu postoja (premeranie záťaže nôh) a porovnávame, nakoľko Brixi prenáša váhu tela aj na operované zadné nohy 

Prechádzky boli so začiatku len na vodítku, pomaličky, s prestávkami. A postupne sme ich predlžovali. Počítala som metre, ktoré sme prešli. To bol úspech, keď sme posúvali dĺžku prechádzky o 100, či 200 metrov. Prišlo leto, zrušili sme dovolenku na Morave, celé prázdniny sme trávili na chalupe, bez turistiky, hubárčenia, kúpania v Izre. K tomu sme mali zakázaný vstup do lesov pre nákazu AMO (Africký mor ošípaných), takže večerné prechádzky boli len po lúkach v okolí dediny. Ale zas prečítala som konečne kopec kníh, na ktoré nebol skôr čas. Letný režim - cez deň oddychovanie na dvore, k večeru prechádzka - Briximu prospel. Dnes, 5 mesiacov po operácii už zvládne 3 km prechádzky pomalou chôdzou bez prestávky, menšie túry s viacerými pauzami. 

Už sme boli na Mindžovej (pohorie Branisko), na Malej Márovke, či na Mošníku. 

 

(foto: Zuzka)